چرا چین از پایین بودن قیمت طلا حمایت می کند؟
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

یکی از سئوالات اصلی در خصوص تحولات بازار جهانی طلا این است که چرا با توجه به رشد چشمگیر تقاضای چین قیمت طلا با افزایش چندانی روبرو نمی شود؟

تقاضای چین.قیمت طلا.فلز زرد.ذخایر طلا.بین المللی

به نقل از پایگاه اینترنتی گلدسیک، مردم آمریکا فکر می کنند قیمت طلا در سال 2014 میلادی نیز مانند سال گذشته با افت شدیدی روبرو خواهد شد و این در حالی است که تقاضای طلا در بازار چین با رشد چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش مردم آمریکا ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بازار طلا پول خود را در بازار بورس سرمایه گذاری کنند و این مساله تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است. افزایش تقاضای چین نیز نتوانسته است موجب رشد قیمت جهانی طلا شود.

در حالی که تقاضای چین ظاهرا به بیش از 2000 تن در سال رسیده است و عرضه این فلز زرد نیز به 4000 تن در سال می رسد سئوال اصلی این است که چرا قیمت طلا افزایش پیدا نمی کند و چرا چین از پایین بودن قیمت طلا حمایت می کند؟

دو دلیل برای این مساله وجود دارد:
نخست اینکه پایین بودن قیمت طلا تقاضای خرده فروشی در چین را به شدت تقویت می کند. بهبود نسبی وضعیت اقتصادی طبقه متوسط چین تقاضا برای خرید طلا در این کشور را به شدت افزایش داده و مقام های چینی ترجیح می دهند قیمت طلا پایین باشد تا مردم بیشتری بتوانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. اکنون مردم چین دوست دارند بخش زیادی از پس انداز خود را به صورت طلا نگهداری کنند.

دلیل دیگر پایین بودن قیمت طلا علی رغم رشد فزاینده تقاضا در بازار چین این است که تقاضای طلا در کشورهای غربی و صنعتی با کاهش شدیدی روبرو شده است. این مساله موجب افزایش عرضه طلا در بازار چین شده است. در وافع سرمایه گذاران غربی اقدام به فروش ذخایر طلای خود کرده و سرمایه گذاران چینی این ذخایر را خریداری کرده اند.

البته برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که پایین بودن قیمت جهانی طلا توافقی پنهان بین آمریکا و چین است. آمریکا نمی خواهد طلا جای دلار را بگیرد. چین نیز می خواهد یوان خود را به عنوان یک ارز معتبر بین المللی معرفی کند و برای این کار نیاز به ذخایر طلا دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:تقاضای چین,قیمت طلا,فلز زرد,ذخایر طلا,بین المللی,
ارسال توسط پیمان معظمی